11.8.2014

Oma sivu Susirajan sanomisille

Hei lukijani

Tein Susirajan sanomisille oman sivun. Löytyy nimellä: Susirajan sanomiset -lehtinen.

Elokuu juoksee kovaa vauhtia kohti syyskuuta. Moni pieni ihminen on aloittanut koulunsa. 
Uusille lukijoille: Sadut -sivulla on satu Lehtipeikon juoru, joka kertoo pienestä koululaisesta. Omissa runoissakin löytyy runo kouluun liittyen: Hiiden koulumatka. Se ehkä kuvastaa päivää, jolloin kouluun meno ei ole ihan mukavinta hommaa.

Siis elokuu juoksee, lapset ovat aloittaneet koulunsa ja minä jatkan kirjoittamista lapsille ja siinä sivussa vähän itsellenikin. Vaikka olen jo aika vanha, ulkoisesti, asuu sisälläni pieni nauravainen tyttö, joka haluaa hassutella sanoilla ja kertoa tarinoita muista maailmoista.

Kaija Pakkasen kirjasta Leikkimökin runokoppa:


Sinulle kirjoitan


Minä kirjoitan sinulle runon,
ihan pienen ja yksinkertaisen,
niin että kaiken ymmärrät.

Sinä minulle hymyn säteilet,
sen suloiden, niin suloisen,
minä taas hymystä runon teen.

Ja kohta ei tiedä kumpikaan,
kuka kirjoittaa,
kuka hymyn suo,
sinä, minä tai sinä -
sama tuo.

Sinä juuri olet lapsi jokainen,
niin tärkeä, pieni ihminen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti